شرایط و قوانین
مالکیت سامانه ها
مالکیت مادی و معنوی محصولات این شرکت، به همراه سورس کد ها، ماژول ها، طراحی ها و … برای شرکت افق رویداد فناوری اطلاعات محفوظ است. مشتری ، تنها حق استفاده از سامانه را برای خود خریداری می کند و اجازه ارائه آن به شخص حقیقی یا حقوقی دیگری را ندارد.
حق امتیاز (کپی رایت) (حقوق مالکیت اثر) نرم افزار متعلق به شرکت افق رویداد فناوری اطلاعات است.
مجوز (لایسنس) فروش، صرفا برای یک نسخه از نرم افزار موضوع قرارداد و به منظور استفاده در سازمان خریدار و شعب و مشتریان است و سازمان های بالا سری و یا پایین دستی سازمان خریدار، که دارای شخصیت حقوقی مستقل می باشند، اجازه نصب و استفاده مستقل از نرم افزار را ندارند.
تحویل کد منبع و مستندات اصلی نرم افزار جزء تعهدات قراردادهای فروش نمی باشد.
مشتری و کارکنان وی حق تکثیر، الگو برداری، تغییر، برگردان کد منبع ( Source) و هر اقدام دیگری که ناقض حقوق شرکت افق رویداد فناوری اطلاعات باشد را ندارند و در صورت نقض، مشتری ملزم به جبران خسارت می باشد.
نام و نشان تجاری محصول جزئی از محصول و تحت پوشش حقوق مالکیت اثر بوده و مشتری متعهد به حفظ کامل نام و نشان تجاری شرکت افق رویداد فناوری اطلاعات بر روی نرم افزار، صفحات و ملحقات آن به همان صورت که از سوی شرکت افق رویداد فناوری اطلاعات ارائه می شود، می باشد.
نحوه ارائه پشتیبانی
پشتیبانی سامانه در مدت قرارداد و از راه دور و از طریق تلفن یا ماژول تیکتینگ سامانه، و در روزهای کاری از ساعت 8 الی 17 روزهای شنبه تا چهارشنبه انجام می شود.
مشتری موظف است دسترسی های لازم برای ارائه خدمت پشتیبانی از راه دور را در اختیار شرکت افق رویداد فناوری اطلاعات قرار دهد. در صورتی که برای رفع مشکل، حضور در محل مشتری الزامی باشد، شرکت افق رویداد فناوری اطلاعات موظف است ظرف یک روز کاری در محل مشتری حضور پیدا کرده و نسبت به رفع مشکل اقدام نماید.
در صورت بروز مشکل بازدارنده که منجر به توقف استفاده مشتری از سامانه می شود، شرکت افق رویداد فناوری اطلاعات موظف است نسبت به پاسخگویی 24 ساعته و رفع و رجوع مشکل اقدام نماید.
شرح وظایف پشتیبانی
رفع مشکلات و خطاهای احتمالی سامانه
نصب مجدد نرم افزار بر روی سرور یا کامپیوتر مشتری در صورت خرابی آن پس از استقرار و نصب اولیه
انجام تنظیمات مورد نظر مشتری در نرم افزار با توجه به نیازهای جدید به وجود آمده برای او
نصب و بروز رسانی نسخه های جدید سامانه، با هماهنگی مشتری
رفع ابهامات کاربران
تهیه نسخه پشتیبان از پایگاه داده تنها بر روی سرور سامانه. نگهداری از نسخه های پشتیبان بر عهده مشتری می باشد.
مواردی که شرکت افق رویداد فناوری اطلاعات مسئولیتی بابت آنها ندارد اما موظف است برای رفع آن تا حد امکان با مشتری همکاری کند
مشکلات ناشی از ویروس های کامپیوتری شبکه داخلی مشتری
مشکلات ناشی از خطاهای سرور، شبکه یا دیتا سنتر
مشکلات ناشی از استفاده از رمز عبور نا امن یا افشای رمز عبور توسط کاربران
مشکلات ناشی از خطاهای انسانی یا اشتباه در ورود داده ها
مشکلات ناشی از عدم تهیه پشتیبان از پایگاه داده
مشکلات امنیتی ناشی از حملات سایبری و…
مواردی که شامل وظایف پشتیبانی نمی شود
نگهداری نسخ پشتیبان از پایگاه داده. نگهداری از نسخ پشتیبان بر عهده مشتری می باشد.
مشکلات ناشی از قطعی یا کندی اینترنت بین الملل، شبکه ملی اطلاعات یا اینترنت شرکت
مشکلات ناشی از قطعی یا کندی شبکه داخلی مشتری
مشکلات ناشی از سخت افزار کاربر یا سرور سامانه
مشکلات ناشی از تحریم های بین المللی
پیمان نامه عدم افشا اطلاعات
در قرارداد های همکاری یا فروش، طرفین متعهد می گردند که در صورت قطع همکاری، همچنان بر مبنای اصل محرمانگی دو جانبه نسبت به حفظ اسناد، اطلاعات و اسرار تجاری کسب و کار طرف مقابل اقدامات مقتضی را اعمال نماید. در غیر اینصورت مسئول جبران خسارات و زیان های وارده به طرف دیگر می باشند.
در قرارداد های همکاری، طرفین متعهد می گردند نسبت به اطلاعات و اسناد مندرج در ماده 6 و 7 حق هیچ گونه نسخه برداری یا کپی برداری شخصی را ندارد و صرفاً به منظور امور اجرایی و اداری محق به انجام چنین عملی می باشد.
در قرارداد های همکاری یا فروش، طرفین قرارداد مجاز نیستند بدون اخذ موافقت طرف دیگر یا شخص صاحب صلاحیت، اقدام به جابه جایی یا تغییر اسناد، اطلاعات و اسرار تجاری نماید. در صورت درخواست چنین اقدامی، در صورت موافقت طرف دیگر، با رعایت تمامی ملاحظات امنیتی و علم و اطلاع پیشین اقدام نماید.
در قرارداد های همکاری یا فروش، طرفین حق واگذاری صلاحیت خویش از قِبل رابطه قراردادی، به شخص غیر را دارا نیستند و استمرار رابطه قراردادی حقی را نسبت به ورود شخص دیگری بجای خویش ایجاد نمی کند.
به هنگام امضای قرارداد ، طرفین با آگاهی کامل نسبت به شرح وظایف، اختیارات و مسئولیت خویش اقدام به امضای قرارداد می نماید و ادعای جهل به برخی مفاد آن رافع مسئولیت نیست.
در قرارداد های همکاری یا فروش، طرفین قرارداد نسبت به قرارداد مذبور، تعهد می نمایند که کلیه خسارت و زیان هایی که در اثر بی مبالاتی یا کوتاهی در حفظ و حراست از اطلاعات و اسنادی که در اختیارش است، متوجه طرف دیگر یا کسب و کار شود، جبران نماید. درصورتیکه نقض هر یک از تعهدات، اعم از آنکه نقض تعهد منسوب بهعمد یا قصور مدیران یا کارکنان مرکز یا نقص تشکیلات آن باشد، مقصر مکلف به جبران خسارات وارده به طرف مقابل، به میزان مقرر در رأی مرجع قضایی ذیصلاح، خواهد بود.
در قرارداد های همکاری یا فروش، شخصیت حقوقی طرفین قرارداد و مدیران آن نسبت به تخلفات کارکنان که منجر به نقض مفاد گردد، مسئولیت تضامنی خواهند داشت.