مدیریت حمل و نقل بین المللی کسبر

 سامانه جامع حمل و نقل بین المللی کسبر، با پوشش نیازمندی های شرکت های فورواردی، ضمن ساده سازی جریان کار، صفر تا صد عملیات های حمل و نقل ریلی، دریایی، زمینی، هوایی، ترانزیت، ترخیص و از  همه مهم تر، حمل ترکیبی را پوشش میدهد.

این سامانه با بهره برداری از موتور فرآیندی اختصاصی خود، می تواند پرونده های حمل، درخواست های پرداخت هزینه، درخواست های صدور یا ابطال فاکتور، درخواست های تعریف مشتری و هزینه های تنخواهی را در سازمان و مطابق چارت سازمانی شما، به گردش درآورد.

آشنایی بیشتر با سامانه

یک پرونده حمل ونقل، از لحظه استعلام مشتری تشکیل شده و فرآیند آن تا اتمام و تسویه حساب در این سامانه تحت پوشش قرار می گیرد. اعلان های هوشمند سامانه، به پرسنل اجرایی و مدیریت کمک می کند تا عملکردی به موقع و دقیق در زمان های طلایی داشته باشند.

سامانه مدیریت حمل و نقل بین الملللی کسبر با مستند سازی، هوشمند سازی و بهره گیری از ابزارهای داخلی خود، سرعت رسیدگی به پرونده ها را بالا برده و باعث افزایش راندمان و صرفه جویی در زمان پرسنل می شود. این زمان صرفه جویی شده می تواند صرف بازاریابی یا رسیدگی به پرونده های بیشتر شده و در نهایت درآمد مجموعه را افزایش دهد.

گزارش های ارزشمند آماری و عملکردی این سامانه، امکان شناسایی نقاط قوت و ضعف شرکت، شناسایی گلوگاه ها، شناسایی مشتریان ارزشمند و بررسی عملکرد پرسنل و… را فراهم آورده و مدیران را در تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده یاری می نماید.

نرم افزار مدیریت حمل و نقل بین المللی کسبر امکان اتصال مستقیم به سامانه حسابداری خود و یا سامانه حسابداری ثالث مورد استفاده در شرکت شما را دارد. عملیات های ثبت و صدور فاکتور و … در این سامانه انجام شده و با تایید ناظر مالی، به سامانه حسابداری منتقل میشود. بر این اساس، واحد مالی شرکت می تواند کوچکتر بوده و دقیق تر عمل نماید.

خلاصه ای از امکانات سامانه

فرآیند محور بودن عملیات های حمل با قابلیت شخصی سازی فرآیند ها

فرآیند ثبت و تایید هزینه های تنخواهی

صدور اعلامیه های حمل

ثبت و مدیریت قرارداد های حمل بلند مدت

مدیریت کشتی ها، پورت های دریایی، پروازها، کانتینر ها، لاین ها و...

صدور صورت وضعیت در بازه های زمانی دلخواه برای مشتریان

اتصال به سامانه حسابداری

فرآیند درخواست و تایید پرداخت هزینه

ثبت و مدیریت سفرهای دریایی، زمینی، هوایی، ریلی و ترانزیت

صدور بارنامه های دریایی، زمینی، CIM,SMGS

ثبت و مدیریت واگن ها ملکی، اجاره ای

پوشش انواع حمل گروپاژ و فول

ثبت درخواست پرداخت هزینه و فرآیند تایید مدیران مربوطه

امکان ارائه دسترسی آنلاین به مشتریان جهت پیگیری وضعیت پرونده

فرآیند درخواست صدور یا ابطال فاکتور

ثبت و مدیریت پرونده های حمل ترکیبی

صدور CMR

ثبت و مدیریت ماشین های ملکی و اجاره ای

ثبت هزینه ها، درآمد ها و ضمانت نامه ها

هشدار هوشمند حرکت و رسیدن کشتی، پرواز و کامیون​

فرآیند محور بودن عملیات ها با قابلیت شخصی سازی فرآیند ها

صدور اعلامیه های حمل

مدیریت کشتی ها، پورت های دریایی، پروازها، کانتینر ها، لاین ها و...

اتصال به سامانه حسابداری

فرآیند درخواست و تایید پرداخت هزینه

صدور بارنامه های دریایی، زمینی، CIM,SMGS

پوشش انواع حمل گروپاژ و فول

امکان ارائه دسترسی آنلاین به مشتریان جهت پیگیری وضعیت پرونده

صدور CMR

فرآیند درخواست صدور یا ابطال فاکتور

ثبت هزینه ها، درآمد ها و ضمانت نامه ها

فرآیند ثبت و تایید هزینه های تنخواهی

ثبت و مدیریت قرارداد های حمل بلند مدت

ثبت درخواست پرداخت هزینه و فرآیند تایید مدیران مربوطه

ثبت و مدیریت پرونده های حمل ترکیبی

ثبت و مدیریت سفرهای دریایی، زمینی، هوایی، ریلی و ترانزیت

ثبت و مدیریت واگن ها ملکی، اجاره ای

صدور صورت وضعیت در بازه های زمانی دلخواه برای مشتریان

هشدار هوشمند حرکت و رسیدن کشتی، پرواز و کامیون​

ثبت و مدیریت ماشین های ملکی و اجاره ای

پوشش انواع حمل

حمل ریلی

حمل دریایی

حمل هوایی

حمل زمینی

حمل ترکیبی

ترانزیت

حمل و نقل ریلی

در فرآیند حمل ریلی سامانه کسبر، یک محموله می تواند طی یک یا چند واگن، از مبدا به مقصد منتقل شود. سامانه مدیریت حمل و نقل بین المللی کسبر می تواند برای هر واگن، به صورت جداگانه بارنامه های CIM یا SMGS صادر کند. همچنین واگن های تحت مالکیت یا اجاره ای، قابل مدیریت و تعریف می باشد.

خلاصه ای از امکانات فرآیند حمل ریلی در نرم افزار مدیریت حمل و نقل بین المللی کسبر به شرح زیر می باشد:

– ثبت اطلاعات کامل محموله

– ثبت و مدیریت اطلاعات کاملا واگن ها

– صدور اعلامیه حمل و رسیدن 

– صدور بارنامه CIM

– صدور SMGS

– امکان ثبت پرونده های حمل ریلی به صورت MULTI-LEG

– مدیریت ابعاد و انواع بسته بندی ها

– ثبت پرونده ها به صورت FWL خرده بار، بار فله یا کانتینری

– ثبت هزینه ها، درآمد ها و ضمانت نامه ها

– صدور پیش فاکتور و صورت هزینه های تنخواه گردانی

– مشاهده ی تاریخچه ی کامل گردش کار فرآیند

حمل و نقل دریایی

در فرآیند حمل دریایی، انواع مختلف حمل و سفرهای دریایی در نظر گرفته شده است. در سامانه کسبر، یک پرونده می تواند طی چندین سفر، با تغییر کشتی و  با بارنامه های مختلف ثبت و رهگیری شود. امکان صدور اعلامیه های حمل و رسیدن، برای هر سفر به صورت مجزا فراهم می باشد. علاوه بر اینکه انواع حمل از جمله  FCL,LCL و BULK  قابل تعریف بوده و اطلاعات کامل محموله ثبت و نگهداری می شود، امکان ثبت اطلاعات کانتینر ها، کشتی ها، سفرهای دریایی، لاین ها و … نیز فراهم می باشد.

خلاصه ای از امکانات فرآیند حمل دریایی سامانه کسبر به شرح زیر می باشد:

– ثبت اطلاعات کامل محموله

– ثبت اطلاعات کامل کشتی

– ثبت اطلاعات کامل لاین

– ثبت اطلاعات کامل کانتینر

– ثبت اطلاعات کامل سفر دریایی

– صدور بارنامه دریایی

– مدیریت سفرهای دریایی

– مدیریت کشتی ها و پورت های دریایی

– صدور Shipping Notice

– صدور Arrival Notice

– پوشش انواع حمل دریایی FCL ، LCL و BULK

– امکان ثبت پرونده های حمل دریایی به صورت MULTI-LEG

– ثبت هزینه ها، درآمد ها و ضمانت نامه ها

– صدور پیش فاکتور و صورت هزینه های تنخواه گردانی

– مدیریت ابعاد و انواع کانتینرها

– ثبت اطلاعات کامل کانتینر ها

– هشدار هوشمند حرکت کشتی

– هشدار هوشمند رسیدن کشتی

حمل و نقل هوایی

در فرآیند حمل هوایی سامانه کسبر، یک محموله می تواند طی یک یا چند پرواز، از مبدا به مقصد منتقل شود. سامانه کسبر برای هر پرواز اعلامیه های حمل و ورود را به صورت جداگانه صادر می کند. همچنین خطوط هوایی و پروازها قابل مدیریت و تعریف می باشد.

خلاصه ای از امکانات فرآیند حمل هوایی سامانه کسبر به شرح زیر می باشد:

– ثبت اطلاعات کامل محموله

– ثبت و مدیریت اطلاعات کامل پرواز

– ثبت و مدیریت اطلاعات کامل خطوط هوایی

– صدور Shipping Notice

– صدور Arrival Notice

– امکان ثبت پرونده های حمل هوایی به صورت MULTI-LEG

– مدیریت ابعاد و انواع بسته بندی ها

– ثبت هزینه ها، درآمد ها و ضمانت نامه ها

– صدور پیش فاکتور و صورت هزینه های تنخواه گردانی

– مشاهده ی تاریخچه ی کامل گردش کار فرآیند

– هشدار هوشمند رسیدن پرواز

حمل و نقل زمینی

در سامانه مدیریت حمل و نقل بین المللی کسبر فرآیند حمل زمینی محموله به صورت کامل پوشش داده شده است. در فرآیند حمل زمینی یک محموله می تواند طی یک یا چند مرحله و با یک یا چند وسیله ی نقلیه ی متفاوت حمل شود. امکان صدور اعلامیه های حمل و رسیدن برای هر وسیله ی نقلیه به صورت مجزا فراهم می باشد.

حمل زمینی در سامانه کسبر در دو نوع FTL,LTL پوشش داده شده و ابعاد و انواع وسایل نقلیه قابل مدیریت و انتخاب میباشد و برای هر سفر زمینی یا ترانزیت ، اطلاعات کامل سفر، شامل ماشین و راننده در سامانه ذخیره، و در دسترس می باشد.

خلاصه ای از امکانات فرآیند حمل زمینی سامانه کسبر به شرح زیر می باشد:

– ثبت و مدیریت اطلاعات کامل محموله

– ثبت و مدیریت اطلاعات کامل سفر ها

– ثبت و مدیریت اطلاعات کامل راننده ها

– ثبت و مدیریت ابعاد و انواع کامیون ها

– صدور بارنامه زمینی

– صدور راه بارنامه CMR

– صدور Shipping Notice

– صدور Arrival Notice

– امکان ثبت پرونده های حمل به صورت MULTI-LEG

– پوشش انواع حمل زمینی FTL و LTL

حمل و نقل ترکیبی

سامانه کسبر در تمامی روش های حمل، علاوه بر پوشش فرآیند حمل Multi Leg، از فرآیند حمل ترکیبی نیز پشتیبانی کرده و به شما اجازه می دهد بدون محدودیت، از دو یا چند روش حمل برای یک پرونده استفاده نمایید و تمامی اسناد و اطلاعات حملی و مالی را به صورت جداگانه برای هر روش حمل، مدیریت کنید. در این شیوه می توان هر ترکیبی جداگانه از چند نوع حمل از جمله ( دریایی، زمینی، هوایی، ریلی، ترازیت و ترخیص) را برای یک پرونده تعریف نمود.

ترانزیت

در سامانه کسبر فرآیند ترانزیت محموله به صورت کامل پوشش داده شده است.ابعاد و انواع وسایل نقلیه قابل مدیریت و انتخاب میباشد و برای هر سفر ترانزیتی ، اطلاعات کامل سفر، شامل ماشین و راننده در سامانه ذخیره، و در دسترس می باشد.

خلاصه ای از امکانات فرآیند ترانزیت سامانه کسبر به شرح زیر می باشد:

– ثبت و مدیریت اطلاعات کامل محموله

– ثبت و مدیریت اطلاعات کامل سفر ها

– ثبت و مدیریت اطلاعات کامل راننده ها

– ثبت و مدیریت ابعاد و انواع کامیون ها

– مدیریت بن های مصرف شده

– صدور Shipping Notice

– صدور Arrival Notice

– امکان ثبت پرونده های حمل به صورت MULTI-LEG

– مدیریت هزینه های ترازنیتی

اعلان های هوشمند

در تمامی فرآیندهای حمل امکان یادآوری و پیگیری پرونده از نماینده، کشتیرانی و… را برای کاربران بخش عملیات فراهم آورده است. یکی از اعلان های هوشمند سامانه کسبر روی تاریخ تقریبی حرکت (ETD) در نظر گرفته شده است. کاربران بخش عملیات می توانند با وارد کردن این تاریخ، اعلان هوشمندی، در زمان مذکور دریافت و پرونده را پیگیری نمایند.

اعلان هوشمند بعدی روی تاریخ تقریبی رسیدن (ETA) تعبیه شده است. کاربران بخش عملیات، با وارد کردن این تاریخ، اعلان هوشمندی را در زمان مذکور دریافت کرده و وضعیت رسیدن محموله را پیگیری می نمایند.

اعلان های هوشمند روی ماژول های Todo نیز تعبیه شده است و در صورت تاخیر در انجام وظیفه محوله، یک هشدار به درخواست دهنده ارسال می گردد تا در صورت نیاز پیگیری لازم را انجام دهد.

ثبت هزینه ها و عملیات های مالی

در سامانه جامع حمل و نقل بین المللی کسبر، فرآیند های مربوط به امور مالی در ساده ترین حالت خود طراحی شده است تا کاربران با آسودگی و دقت، اطلاعات مالی پرونده را ثبت و کنترل نمایند. علاوه بر امکان صدور و چاپ اسناد مالی، امکاناتی مانند ارجاع پرونده به تنخواه گردانان و اتصال به سامانه حسابداری، ارائه گزارشات مالی جزئی و تجمیعی نیز در این سامانه تعبیه شده است.

در این سامانه، تمامی افراد دخیل در پرونده می توانند هزینه های خرید و فروش خدمات مختلف را برای پرونده ثبت نموده و درخواست صدور فاکتور را از طریق همین سامانه، به واحد مالی ارجاع نموده و نتیجه را دریافت نمایند. برای پرسنل خارج از شرکت که مسئولیت پرداخت هزینه ها را در ادارات مختلف را بر عهده دارند نیز دسترسی فراهم شده است تا هزینه های پرداخت شده را برای هر پرونده به صورت جداگانه ثبت نموده و در انتهای روز، صورت حساب تنخواه گردانی خود را از سامانه دریافت و چاپ نمایند.

امکان اتصال سامانه حمل و نقل بین المللی کسبر و سامانه حسابداری حمل و نقل بین المللی کسبر به طور کامل فراهم می باشد. این دو سامانه به طور کامل با یکدیگر یکپارچه شده و فرآیند های حمل و مالی را با دقت مدیریت می نمایند. با این قابلیت، وظیفه های تکراری و وقت گیر ثبت سند، ایجاد سر فصل ها، مدیریت تسویه حساب ها و… از واحد مالی گرفته میشود و ایشان فقط نظارت و بررسی اسناد مالی را انجام میدهند.

ثبت قراردادهای حمل مدت دار

در سامانه جامع حمل و نقل بین المللی کسبر، شما می توانید قراردادهای حمل مدت دار خود را ثبت و مدیریت نمایید. این قراردادها به پروژه های حمل ارتباط داده می شوند و کاربر سامانه می تواند به راحتی برای هر قرارداد یا مشتری، در بازه زمانی دلخواه، صورت وضعیت مالی صادر کرده و در نهایت صورت وضعیت صادر شده را به فاکتور تبدیل نماید.