2) کارتابل کاربران سامانه حمل و نقل بین المللی کسبر
مدیر سامانه۱۴۰۳-۰۶-۲۵T۲۱:۱۹:۲۱+۰۳:۳۰سامانه مدیریت عملیات حمل و نقل بین المللی کسبر، یک سامانه فرآیند محور می باشد. یعنی در این سامانه هر کاربر دارای یک کارتابل شخصی بوده و کارهای خود را در آن مشاهده می کند. مدیر شرکت حمل و نقل بین المللی یا مدیر سامانه، توانایی مشاهده کارتابل سایر کاربران را نیز دارد. همچنین با توجه به اینکه نرم افزار کسبر قابلیت تفویض کارتابل را در اختیار کاربران خود قرار داده است، هر شخص می تواند کارتابل خود را به مدت مشخصی، به شخص دیگری تفویض نماید. کاربر دریافت کننده تفویض این امکان را دارد که به کارتابل وی دسترسی داشته و کارهای او را انجام دهد. این موضوع در زمان های مرخصی یا غیبت پرسنل شرکت کاربرد دارد.
در حال حاضر فرآیند های زیر در سامانه کسبر پوشش داده شده است و کاربران کارهای اجرایی خود را ذیل این فرآیند ها در کارتابل خود مشاهده خواهند کرد:
- فرآیند حمل دریایی
- فرآیند حمل زمینی
- فرآیند حمل ریلی
- فرآیند حمل هوایی
- فرآیند ترخیص
- فرآیند ترانزیت
- فرآیند تعریف و تایید مشتری
- فرآیند درخواست صدور فاکتور
- فرآیند درخواست ابطال فاکتور
- فرآیند ثبت هزینه های تنخواه گردانی
- فرآیند درخواست پرداخت هزینه
کارتابل کاربران سامانه کسبر
بخش کارتابل کاربران نرم افزار مدیریت حمل و نقل بین المللی کسبر دارای امکانات زیر می باشد:
- امکان دریافت خروجی اکسل از کارتابل
- فیلتر کارها بر اساس نوع فرآیند آنها
- قابلیت جستجو به ازای هر ستون
- قابلیت حذف، جابه جایی یا تغییر عرض ستون ها
- قبلیت بازنشانی تنظیمات ستون ها
کاربر پس از ورود به کارتابل می تواند تمام کارهایی که به وی ارجاع شده است را مشاهده نماید. با کلیک روی هر ردیف، صفحه مربوط به کار باز شده و قابلیت ها مربوط به آن مرحله از فرآیند در اختیار وی قرار می گیرد.
به عنوان مثال:
یک پرونده حمل هوایی به کاربر ارجاع شده است، با توجه به اینکه پرونده در چه مرحله ای باشد فرم مربوط به آن مرحله به کاربر نمایش داده می شود. مثلا کاربر با باز کردن پرونده حمل هوایی که در مرحله استعلام قیمت قرار دارد لازم است قیمت خرید و فروش کرایه حمل را مشخص نموده و پرونده را به مرحله مذاکره با مشتری ارجاع نماید.
پس از توافق با مشتری، پرونده جهت انجام عملیات Book به واحد بازرگانی و فروش شرکت ارجاع می شود.
به عنوان مثال دیگر، می توان به درخواست صدور فاکتور اشاره کرد. در این فرآیند درخواست دهنده، فاکتور مربوطه را ایجاد و فرآیند تایید آن را آغاز می کند. فاکتور مربوطه بین افراد تعریف شده گردش پیدا کرده و مرحله به مرحله تا صدور نهایی، تایید را دریافت می کند.
نرم افزار کسبر این قابلیت را دارد که هر فرآیند را با توجه به ساختار سازمانی شرکت حمل و نقل بین المللی و سیاست های کاری آن انتباق داده و کارها را به گردش در بیاورد.